مخزن آی بی سی IBC

برخی از شرکت ها نیاز به ذخیره و انتقال مقادیر زیادی مایعات، نیمه جامد، خمیرها یا جامدات دارند و شرکت هایی که به این نیاز دارند به دنبال مخزن IBC برای خرید و رسیدگی هستند و این مخزن آی بی سی IBC انواع مختلفی دارند، کاربردهای متفاوتی دارند و برندهای مختلف آن را می فروشند و می توانند کیفیت متفاوتی داشته باشند. امروزه صنایعی مانند غذا و نوشیدنی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، و مواد شیمیایی خانگی سال به سال در حال رشد هستند و هر یک از این صنایع به همراه بسیاری دیگر در طول سال مخزن آی بی سی IBC بیشتری خریداری می کنند. خرید اینها واقعاً می تواند به شرکتی کمک کند اگر بداند به دنبال چه چیزی باشد و اما اطمینان از کیفیت عالی برای محافظت از اقلامی که مخزن آی بی سی IBC ذخیره می کند اهمیت دارد که بسیاری از شرکت های خارج از کشور نیاز به ذخیره و حمل و نقل مواد مانند در مخزن آی بی سی IBC دارند.

مخزن آی بی سی IBC با نام مخازن پالت به طور موثر و ایمن این ظروف را بدون اشغال فضای زیادی ذخیره و ارسال کنید و به دلیل شکل مکعبی، مخزن IBC معمولاً روی هم چیده می‌ شوند و قابلیت ارسال آنها به صورت فله امکان راه‌حلی کم‌ هزینه را برای حمل و نقل محصولات فراهم می‌کند و این به شرکت‌ ها اجازه می‌ دهد تا از فضای حمل و نقل کوچک‌تر با هزینه کمتر استفاده کنند و در عین حال مخزن IBC را بیشتر حمل کنند که محصولات بیشتری را جابجا می‌ کند. آن ها ظروف صنعتی چند منظوره هستند که قابل استفاده مجدد هستند و این مخازن برای جابجایی، انتقال و ذخیره مایعات، نیمه جامدات، خمیر ها یا جامدات ایجاد می شوند.

دو نوع اصلی مخزن آی بی سی IBC وجود دارد که نوع اول به ظروف مخزن آی بی سی IBC صلب معروف است که این ها قابل انباشته شدن، قابل استفاده مجدد و همه کاره با پایه پالت هستند که به لیفتراک ها یا جک های پالت این امکان را می دهد تا به راحتی آنها را جابجا کنند و جنس مخزن آی بی سی IBC می تواند از فلز، پلاستیک یا ترکیبی از این دو ساخته شود که معمولاً نوع مواد مورد استفاده برای مخزن بسته به نوع ماده ای که شرکت ذخیره می کند متفاوت است. مخزن آی بی سی IBC صلب را می توان برای گنجایش 400 لیتر تا 3000 لیتر ساخت که متداول ترین مقادیر برای نگهداری 1000 و 1250 لیتر است و پرمصرف ترین مخزن IBC سفت و سخت، مخزن IBC محفظه دار است که یک ظرف پلاستیکی سفید، شفاف معمولاً روی یک شبکه فولادی لوله‌ای است که این نوع کم هزینه است و به دلایل مختلفی قابل استفاده است.

البته در مصارف صنعتی، این مخزن آی بی سی IBC به نگهداری رنگ ها و پوشش های صنعتی به همراه کالاها و مواد اولیه برای کمک به تولید صنعتی معروف هستند و یک کاربرد بزرگ توانایی آنها در نگهداری آب باران است که به خودی خود یک کاربرد کامل به نام برداشت آب باران است. دومین نوع رایج مخزن IBC انعطاف پذیر است که این مخازن از 500 تا 1000 کیلوگرم ظرفیت دارد و می توان مخزن IBC را با فلز یا پلاستیک همراه با الیاف چوب، چوب، آلومینیوم یا پلاستیک تاشو ساخت و یکی از انواع IBC های انعطاف پذیر IBC های تاشو هستند.

که کناره های این ظروف وقتی دستگاه خالی است به سمت داخل جمع می‌شوند تا در صورت عدم استفاده، فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشند و از این نوع مخزن آی بی سی IBC بیشتر برای نگهداری محصولات خشک مانند ماسه یا کود استفاده می شود. البته مخزن آی بی سی IBC را می توان برای نگهداری انواع مختلف اشیا استفاده کرد که در صنایع غذایی، مخزن های IBC می توانند موادی مانند مواد غذایی مایع، دانه بندی شده یا پودری را در خود نگه دارند و همچنین می توانند توانایی نگهداری شربت های غذایی خاص مانند شربت را داشته باشند.

کاربردهای بیشتری که مخزن IBC در آن خوب هستند مصالح ساختمانی است که از آنها برای نگهداری مصالح کار جاده، بزرگراه، رنگ برای راه راه کردن جاده ها و تمیز کردن مواد برای ساخت و ساز استفاده می شود و چیزی که بیشتر مردم به آن فکر می کنند توانایی مخزن IBC در ذخیره مواد شیمیایی فله است و مواد خطرناک و کالاهای خطرناک را می توان در این مخازن نگهداری کرد. برخی محصولات پتروشیمی مانند نفت، گاز، شوینده ها، حلال ها و چسب ها همراه با ترکیبات دارویی است و بسیاری از مواد شیمیایی که شامل مصارف کشاورزی و حتی کود هستند را می توان ذخیره کرد.

همچنین، اقلام مربوط به مراقبت های بهداشتی و مواد زائد زیستی در این مخزن آی بی سی IBC استفاده می شود و داشتن مزایای متعددی نسبت به سایر انواع ظروف و انباری در صنعت بسته بندی شناخته شده اند که مکعب بودن یک مزیت است و آنها را می توان راحت تر حمل کرد زیرا ممکن است مواد بیشتری در ظروف استوانه ای شکلی که سایر شرکت ها استفاده می کنند وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *