مخازن پلاستیکی آب

مخازن پلاستیکی آب

در تولید مخازن پلاستیکی آب بارگذاری قالب با فرم پودری از پلیمر پلاستیکی است و مقدار پودر مورد استفاده به اندازه مخزن ساخته شده و همچنین ضخامت دیواره مورد نظر مخزن ذخیره مایع حاصل بستگی دارد. قالب مخزن، با پودر داخل، سپس در یک قالب بزرگ قرار می گیرد، کوره ای که در آن حرارت شروع به اعمال می کند و گرما به آرامی پلیمر داخل قالب مخازن پلاستیکی آب را ذوب می کند در حالی که قالب به آرامی به صورت چند محوره می چرخد و پلاستیک ذوب شده داخل قالب را هنگام گرم شدن و چرخاندن آن می پوشاند. در تولید مخازن پلاستیکی آب زاویه چرخش و سرعت توسط کامپیوتر کنترل می شود تا ضخامت دیواره مورد نظر حتی در نقاط مختلف مخزن به دست آید که به طور کلی دیوار نزدیک به پایین مخزن ضخیم ترین است که در آن بیشترین فشار وجود دارد و بسته به اندازه مخزن، قالب بین 1 تا 3 ساعت در کوره می چرخد.

خطوط روی مخازن پلاستیکی آب از درزها نیستند، بلکه از خطوط جدا کننده بین دو نیمه قالب حاصل می شوند و یک قالب مخزن شامل یک قطعه بالا و پایین است که اجازه می دهد تا مخازن پلاستیکی آب تمام شده از قالب خارج شود و قسمت بالایی به پایین پیچ می شود، بنابراین بین دیواره های بالا و پایین قالب ترکیبی فاصله کمی وجود دارد و هنگامی که مخازن پلاستیکی آب ساخته می شود این افست به شکل یک خط جدایی قابل مشاهده است و مطمئن باشید این یک درز نیست و مخازن پلاستیکی آب در یک قطعه ضد نشتی ساخته شده است. البته در مرحله دوم تولید مخازن پلاستیکی آب، مرحله خنک سازی اتفاق می افتد و در حالی که هنوز در حال چرخش است (معمولاً با سرعت و زاویه متفاوت) در حالی که حرارت از بین می رود اجازه می دهیم تا قالب خنک شود که در این مدت پلاستیک در برابر داخل قالب جامد می شود و این فرآیند معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد که سرعت خنک سازی در محدوده مشخصی حفظ می‌شود، به ‌گونه‌ای که قسمت به ‌دست‌ آمده دارای سطحی صاف و نه تابیده باشد.

مخازن پلاستیکی آب کوچکتر را اغلب می توان با دست جدا کرد در حالی که مخازن پلاستیکی آب بزرگتر با کمک لیفتراک یا سایر تجهیزات بزرگ برداشته می شوند و مخزن ذخیره سازی به آرامی در یک قطعه پلاستیکی توخالی بزرگ از قالب بیرون کشیده می شود که پس از آن مخازن پلاستیکی آب به محلی منتقل می شود که بعداً با یک مجموعه راهنما و اتصالات لوله نصب می شود و این فرآیند تولید مخازن پلاستیکی آب مزایای زیادی دارد و قالب گیری چرخشی در مقایسه با اکثر روش های قالب گیری تزریقی نسبتاً ارزان است که قالب گیری یک قطعه بدون درز یک تکه تولید می کند که عملاً ضد نشتی است. تنها سوراخ‌هایی که در مخازن پلاستیکی آب ایجاد می‌شود، مربوط به راهرو در بالا و هر گونه اتصالات مخزن است که روی دیواره جانبی نصب می‌شود و اتصالات با واشر برای جلوگیری از نشتی نصب می شود. بنابراین مخازن پلاستیکی آب با قالب مقرون به صرفه ترین مخزن ذخیره سازی مایعات مقاوم در برابر نشت است.

برخی از قالب‌های فولادی مخزن پلاستیکی دارای فلنج‌ هایی در سمت پایین هستند تا برداشتن مخازن پلاستیکی آب از قالب آسان‌ تر شود و مخازن ساخته شده در این قالب ها یک خط محل اتصال قالب را نشان می دهند، با این حال، این اتصال در مخازن پلاستیکی آب نیست و هنوز هم به صورت یک تکه ساخته می شود که البته شکل و اندازه مخازن پلاستیکی آب بسته به سازنده متفاوت است و از دیدگاه مهندسی، قوی ترین طراحی پروفیل موجدار است که این طرح ها همچنین شبیه یک مخازن پلاستیکی آب معمولی هستند که می تواند یک نقطه فروش مثبت باشد. مخازن پلاستیکی آب دارای قالب گیری چرخشی هستند و قالب قوطی فولادی سازنده با گرانول یا پودر پلاستیکی بارگیری می شود، بسته می شود و روی یک منبع گرمایش می چرخد تا پلاستیک ذوب شود که هنگامی که پلاستیک ذوب شد و قوطی خنک شد، در آن باز می شود تا مخزن جدید نمایان شود.

البته بدیهی است که طرف های راه راه برای مخازن پلاستیکی آب کوچکتر و باریک کمتر نگران کننده هستند و این مخازن که در طیف رنگی موجود است، نسبتاً سبک وزن هستند و هزینه، رنگ، کیفیت آب، وزن و سهولت نصب همه نکات کلیدی فروش مخازن پلاستیکی آب هستند زیرا مخازن نسبتا ارزان هستند، آنها در طیف وسیعی از رنگ ها هستند، مخازن پلاستیکی آب برای نگهداری آب با کیفیت آب آشامیدنی طراحی شده اند، و سبک وزن و نصب آنها آسان است و برخی از مدل‌ها نیز برای نصب زیرزمینی تقویت شده‌اند، که مخازن پلاستیکی آب را به گزینه‌ای همه کاره و مناسب برای طیف وسیعی از مکان‌ها و موقعیت‌ها تبدیل می‌کند، زیرا همانطور که می دانید، دلایل زیادی وجود دارد که یک مخازن آب پلاستیکی ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *