شناور منبع آب

شناور منبع آب

شناور منبع آب در محل مخزن آب ذخیره به کار برده می شود .

شناور منبع آب دارای سه بخش اصلی است:

شیر
استم
بخش شناور

شیر، مسیر جریان آب از لوله را زمانی که استم بالا می آید و آب بندی کاملی را ایجاد می کند را می بندد. استم شیر را به قسمت شناور منبع آب متصل می کند. در بعضی از کاربرد ها استم جهت تنظیم هنگامی که آب بسته است، به کار برده می شود.

شناور منبع آب معمولا گرد و پر شده از هوا می باشد. هوای داخل این شناور محبوس و به ساقه متصل است. با توجه به هوای گیر افتاده در شناور منبع آب ، دستگاه دارای نیروی بویانسی یا شناوری می باشد و در سطح آب شناور باقی می ماند. هنگامی که جریان آب از مخزن آزاد می شود، شناور منبع آب سقوط می کند و شیر را باز می کند.

شیر تا زمانی که شناور منبع آب به سطح از پیش تعیین شده با افزایش میزان آب برسد، باز است و پس از رسیدن به آن سطح بسته می شود.

شیر فلوت توپی

نوع دیگری از شیر شناور منبع آب است. در این مدل، شیر جریان سیال را می بندد، اما به جای سیال یا آب بند از خط ونت (vent) استفاده می شود. فلوت توپی با استفاده از یک براکت در محل نگهداری می شود که درست در زیر خط ونت قرار داده می شود. وقتی که آب یا دیگر سیالات بالا می آید، توپی شناور منبع آب می گردد و باز شدن لوله خروجی را پوشش می دهد. در این حالت از عبور هر گونه مایع از خط خروجی جلوگیری می شود. اگر آب بندی به درستی کار کند، این مدل می تواند ورود مایع بیشتر به مخزن ذخیره را محدود کند.

شیر فلاپر

زمانی که دسته توالت کشیده می شود، مکانیزم تخلیه با استفاده از میله یا زنجیر فعال می شود. این مکانیزم ممکن است شیر فلاپر باشد، که طوری طراحی شده است که آهسته تر از آب ته نشست کند و از کاسه زیر توالت خارج می شود و در نتیجه تانک خالی می گردد. از آن جایی که سطح منبع آب افت می کند، شناور پایین می آید و شیر را به کار می اندازد. آب وارد منبع می گردد تا دوباره پر شود. جریان کوچکتر به تانک سر ریز به منظور پر کردن کاسه هدایت می شود. هنگامی که شیر فلاپر بسته می شود، جریان آب از شیر پر شده ادامه پیدا می کند تا زمانی که سطح مخزن دوباره به خط پر شدن برسد.